De noordkust van Spanje

1 augustus 2010 - La Caridad, Spanje

Het is een fantastisch kustgebied met steile rotsen en veel kleine baaitjes.

Bij Llanes in de buurt zijn we naar de Buffones gaan kijken, dit zijn gaten in de grond die in verbinding staan met de zee en bij vloed wordt het water met grote kracht, onder de grond door, door het gat naar boven gespoten. Toen wij er waren was de vloed nog niet goed beginnen en hoorden we alleen wat diep aanzwellend gebrom dat uit de gaten omhoog steeg. Toch wel indrukwekkend.

Een dag later kwamen we bij een strand waar voetafdrukken van Dinosaurissen te zien waren in de rotsen. Een hele wandeling om er te komen maar toch gaf het een speciaal gevoel dat je op een plek stond waar je kon zien dat daar ook dinosaurissen gelopen hebben.

Vandaag zijn we op pad gegaan naar La Caridad. Wolter ging als een speer.

We hebben een weg gekozen die ons dichter bij Jacobus bracht, want na een uur fietsen klommen we naar 700 meter en zaten in de wolken. Het begon zachtjes te regenen en we vroegen ons af waar we waren. Helemaal bovenaan regende het harder en konden we maar 200 meter ver zien. De hellingen waren te steil om te befietsen en na 2 uur waren we 10 kilometer verder. Toen we eindelijk weer in de bewoonde wereld waren zijn we bij een klein cafeetje , met een norse kelner en een luidruchtige TV waar iederen naar het autoracen zat te kijken, een tosti met een een kop koffie gaan drinken. Toen we weer opstapten was het nog harder gaan regenen.

Na een paar uur kwamen we bij een camping waar we contact hebben gezocht met Kees. Hij zat inmiddels op een andere camping ongeveer 7 km verder.

Dit betekende voor ons nog een afdaling en steile klim om uiteindelijk weer verenigd te worden bij een heelijk glas bier.

We zitten nu in het camping "restaurant" waar Kees en Wolter een diepgaand gesprek hebben met een Engelsman met Tattoos en Herman en ik achter de computer zitten met een glas "spaanse" Veterano, oftewel goekope Brandy.

We slapen in de speciale Pelgrimsovernachtingshut en gaan morgen onder het ontbijt vergaderen over het dagschema

Ik krijg net te horen dat de tent gaat sluiten en dat echte pelgrims nu allang in hun strobaal behoren te liggen.

Groeten van Herman, Wolter, Kees en Arie en tot het volgende bericht

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. janny:
    2 augustus 2010
    Agnes net gebeld, het gaat goed nou jullie houden Wolter maar een beetje in toom, en niet teveel drankjes he nou veel plezier gr Janny
  2. klaas en eefje:
    7 augustus 2010
    Wat hebben jullie een geweldige reis gehad Datmoet
    je zelf meegemaakt hebben. En nu weer naar huis?
    Groetjes