Santiago!!!!!!!

6 augustus 2010

Hoe dichter we bij Santiago kwamen, steeg de spanning en St Jacobus zorgde er ook voor dat het stijgingspercentage toenam.Straf voor zondig gedrag? OK, soms wat veel bier, en vaak wat laat te bed. De fietsdag was trouwens voor een groot deel mooi geweest zo langs de originele camino. Grote groepen jongeren liepen met vlaggen en rugzakken, zongen liederen. Een grote groep weldoorvoedde mannen schreden over hetzelfde pad te paard. De beelden deden enerzijds denken aan de vooroorlogse opstandelingen in Spanje die met banieren Madrid verdedigden. Anderzijds de mannen die als kolonialen door de vlakten van Argentinie trokken.

Mooie beelden, die snel veranderen toen de wegen steiler en slechter werden. Er waren zelfs paarden die het ook opgaven, dus die kolonialen konden ook lopen ! Dus na verloop van tijd toch maar de autowegen opgezocht. Prima wegen (als je mmet de auto bent), lange beklimmingen en ook als beloning kilomerslange afdalingen...............

Terug naar Santiago .... plotseling verscheen het stenen beeld waarop stond Welkom in Santiago (zie foto), bij allen een opgelucht gevoel, elkaar gefeliciteerd. Vervolgens verder gereden op weg naar de camping. Op bepaalde punten stonden beelden van Pelgrims, ja we waren echt aangekomen. St.Jacobus had echter nog gemene klimmetjes in petto voordat we onze tentjes konden opzetten.

Bier, nog meer bier  ... tentjes neergezet en in het restaurantje goed gegeten. Moe naar bed .........