Fiesta in Sta Ana

4 augustus 2010 - Arzúa, Spanje

Eergisteren waren we de wanhoop nabij, geen camping te vinden, midden in de bush-bush van Galicie. Redding was nabij! Op een veldje bij een kapelletje waren een stel zigeuner achtige figuren een paar podia aan het opbouwen. Toch maar even geprobeerd te vragewn over een camping. Camping NO, nou ja, hier kamperen was geen probleem. Na wat gesputter en overleg dat maar gedaan. Gelukkig stond er een granieten picnictafel overdekt door een flink dekzeil. Daar gezeten al onze etensvoorraad opgepeuzeld en een paar flessen wijn, die we toevallig bij ons hadden.

Rond 2200u kwamen er wat auto´s en schuifelden wat mannen naar de bartent. Een sjofel figuur sloop met stokken in de hand langs onze tenten achter het kapelletje. Na enkele seconden een luid gesis en klonken er achter elkaar 2 ENORME DONDERKLAPPEN boven onze hoofden. Bezorgd keken we naar onze tenten. Later bleek dit de aankondiging van het begin van de Fiesta te zijn. Het 1ste podium werd bevolkt door een forse band en de Spaanse klanken weden over ons uitgestort door ongeveer 20 megaboosters. Inmiddels stonden er wel 15 mensen, terwijl de band van 6 man een zanger en 2 delleriger zangeressen de sfeer probeerden erin te krijgen. Druppelsgewijs kwam er af en toe een auto (bijna parkerend op onze tenten), waarin de mensen een half uur bleven zitten de kat uit de boom kijkend. Schoorvoetend bewogen wij ons maar eens richting het podium, waar wij als enigen behoorlijk vooraan stonden.

De aardige man - waarschijnlijk de Burgemeester - die ons met klem had gezegd hier te kamperen, kwam nog even om te kijken of wij het wel naar onze zin hadden. Ja, dus. Hij nodigde ons uit om in het kapelletje te komen kijken. Zie de fotos. Wij hebben de man uitbundig bedankt en gezegd dat hij un persona multo sympatico was. Zijn hand op het hart leggend zei hij "Corazon!".  Dat was een echt Camino moment !!!!!

Vanaf dat moment hebben we ons in de Fiesta gestort ----- we weten niet meer hoe we in de tenten zijn gekomen, maar de volgende ochtend bleken de podia en de rest al weg te zijn. Er restte alleen nog een rustige stopplaats aan de camino .....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. agnes snippe:
    4 augustus 2010
    Leuke foto's...gelukkig zijn jullie allemaal in beeld.......spannend hé als je geen camping kunt vinden wolter weet er alles van wij hebben zelf in een kippenhok geslapen.......met onweer.....en aan het spoor.......Dat maakt het nu juist zo mooi.... vandaag bereiken jullie het eindpunt?.........Kunnen jullie al ongeveer zeggen wanneer je weer op de smilde zijn?

Hoor het wel.
    Ik zie jullie genieten en dat is belangrijk.
    lieve groeten van mij agnes
  2. elles en wim:
    4 augustus 2010
    Erg leuk om jullie belevenissen en vorderingen tot nu toe van dag tot dag te hebben kunnen volgen. De verhalen zijn voor ons dagelijkse leeskost geworden. We kunnen daardoor echt meeleven.
    Volgens de routegegevens en jullie gegevens op de kaart arriveren jullie morgen in Santiago de Compostela ? Als dat zo is, dan wensen we jullie een in alle opzichten mooie en ook indrukwekkende aankomst toe.

Groeten Elles en Riet en Wim
  3. klaas en eefje:
    5 augustus 2010
    Erg leuk om het te lezen wat jullie mee maken groetjes Klaas en Eefje
  4. Hennie en Rudi Schiphof:
    5 augustus 2010
    Fantastisch om al deze belevenissen van jullie te lezen. Ook de foto's zijn bijzonder mooi. Het geeft een beeld van waar jullie geweest zijn. Dank voor deze berichtgeving. Het is kraning om deze reis uit te voeren. Jullie maken wat mee onderweg. Fantastisch.
    Hou je taai en voor het overige vabn de reis TOI TOI TOI....
    De moed er in houden !!